Stödpersonsverksamhet - stöd via alternativa vägar

Samtal med stödperson. För dig som nyss fått besked om eller behandlas för bröstcancer och gyncancer finns vi stödpersoner i Skellefteå Bröstcancerförening. Vi stödjer gärna dig i dina funderingar och delar med oss av våra egna erfarenheter. Du kan ringa eller mejla , se nedanstående kontaktinfo. Känn dig även trygg med höra av dig till kontaktsjuksköterskan, Cancerkompisar eller Bröstcancerförbundet.

Stödperson bröstcancer

Lena Sandberg

Stödperson gyncancer:

Alexandra Andersson

Skellefteå

Tfn: 073-0449628

Övriga kontaktvägar

Kontaktsjuksköterska

Kontaktsjuksköterskan har det övergripande ansvaret för patienten och närstående under hela vårdkedjan. I uppdraget ingår att ha särskild tillgänglighet, att informera om kommande steg i behandlingen, att ge stöd vid normala krisreaktioner och att förmedla kontakter med andra yrkesgrupper.

Kontaktsjuksköterska Bröstcancer; Viktoria Nilsson

Kontaktsjuksköterska Gyncancer; Helena Strömqvist

Bröstcancerförbundet

Få stöd via Bröstcancerförbundet -

• Drabbad eller anhörig? Fråga oss
  • Du som frågar är naturligtvis helt anonym
  • Personligt svar

Cancerkompisar

Vi vet hur tufft livet blir när någon du älskar är svårt sjuk. Rädslan, maktlösheten och frustrationen. Du ska inte behöva vara ensam om det här. Cancerkompisar hjälper dig att hitta en cancerkompis – någon som upplever eller har upplevt samma sak som du gör nu.

Nätverket mot gyncancer

FACEBOOKGRUPPER
Bröstcancer, den ovälkomna gästen!
Bröstcancer - Her2-positiv
Bröstcancer, före, under och efter
Nätverket mot gynekologisk cancer

Aktuellt 2024