Aktuellt 2024

Tid och datum meddelas senare
E-post adresserDatum meddelas senare

E-post adresser

e-post: skelleftea@brostcancerforbundet.se Hemsida: https://skelleftea.brostcancerforbundet.se/ OBS! Vi är glada att många lämnar mobiltelefonnummer SMS och e-postadresser till vårt nya medlemsregister för utskick av information.

Bröstcancerföreningen SkellefteåTid och datum meddelas senare
Årsmöte 2024 i Bröstcancerföreningen SkellefteåDatum meddelas senare

Årsmöte 2024 i Bröstcancerföreningen Skellefteå

Årsmöte i Bröstcancerföreningen Skellefteå 21 Mars 2024 Årsmötet inleddes med att styrelsens medlemmar presenterade sig och berättade vad vår patientförening har betytt för dem och varför en patientförening är viktig. Monica Widman Lundmark , Medlfors folhögskola höll i klubban och det glada gänget svarade ja då hon ställde frågor som måste besvaras. Ann Sjölund valdes till ordförande och Lena Sandberg blir vice. Övriga ledamöter som fortsätter i styrelsen är Doris Ekefjärd, Ulrika Bäcklund och Christina Nyström. Nya ledamöter Lena Boman och Eva Eriksson välkomnades , då Lisbeth Ignberg och Carina Hedlund , Marie-Louise Karlsson och Kerstin Nyström avtackades efter varierande år i aktivt styrelsearbete. Bröstcancerföreningen har sedan starten 1985 varit en förening även för gyncanderdrabbade. Föreningen fortsätter att erbjuda aktiviteter som vattengympa, cafeträffar med viktig information från vården, och upplevelser i olika miljöer. Bild: Ulrika Bäcklund, Lena Sandberg, Ann Sjölund. Text Lena Sandberg

Tid och datum meddelas senare
Cafe träffar Våren 2024Datum meddelas senare

Cafe träffar Våren 2024

Under mars och april har föreningen haft en träffpunkt på Skeppargatan dagtid, med besök av föreningens medarbetare i vården. 7 mars presenterade Alexandra Andersson , Skellefteå Nätverket mot gyncancer och det arbete som anställda i vården och forskningen gör för att förbättra vården för dessa speciella sjukdomar. Hur den palliativa vården möter anhöriga var ämnet vid cafe-träffen 4 april en annan torsdag. Sjuksköterskorna Victoria Bäckman och Lova Torstensson berättade engagerat om en speciell pedagogik som används sedan en tid för det palliativa teamet i Skellefteå. Detta är ett framgångsrikt koncept som ger trygghet för båda parter , anhöriga i olika åldrar och personalen som har ett gemensamt dokument att använda i kontakterna. Nästa Cafeträff då föreningen som vanligt bjuder på fika blir den 25 april och då berättar Eva Greus Samordnare för cancer-rehabilitering om vad som händer inom detta område.

Bröstcancerföreningen SkellefteåTid och datum meddelas senare

Datumsatta aktiviteter

Vattengympa24 april

Vattengympa

Välkommen Vattengympan onsdagar kl.19.. på Skellefteå lasarett Underbart skönt Anmälan Lisbeth tel sms. 0703756438

Bröstcancerföreningen SkellefteåOnsdag 24 april 2024, 19:00 - 20:00
Cafe träffar25 april

Cafe träffar

Vi träffas för att umgås, Cafe´ torsdag 25/4 Lokal Biblioteket Rehablitering för cancer drabbade Eva Greus region samordnare berättar. Vi bjuder på fika ,ta gärna med ett handarbete eller kom och bara prata med oss.

Bröstcancerföreningen SkellefteåTorsdag 25 april 2024, 13:00 - 15:00
Träff nya medlemmar6 maj

Träff nya medlemmar

Nya medlemmar inbjudan första träffen

Bröstcancerföreningen SkellefteåMåndag 6 maj 2024, 18:00 - 19:00
Rosa Oktober7 oktober

Rosa Oktober

Vi finns i entren på Skellefteå lasarett Måndagar Kom och besök oss!

Bröstcancerföreningen SkellefteåMåndag 7 oktober 2024, 09:00 - 12:00