Cafe träffar Våren 2024

Under mars och april har föreningen haft en träffpunkt på Skeppargatan dagtid, med besök av föreningens medarbetare i vården. 7 mars presenterade Alexandra Andersson , Skellefteå Nätverket mot gyncancer och det arbete som anställda i vården och forskningen gör för att förbättra vården för dessa speciella sjukdomar. Hur den palliativa vården möter anhöriga var ämnet vid cafe-träffen 4 april en annan torsdag. Sjuksköterskorna Victoria Bäckman och Lova Torstensson berättade engagerat om en speciell pedagogik som används sedan en tid för det palliativa teamet i Skellefteå. Detta är ett framgångsrikt koncept som ger trygghet för båda parter , anhöriga i olika åldrar och personalen som har ett gemensamt dokument att använda i kontakterna. Nästa Cafeträff då föreningen som vanligt bjuder på fika blir den 25 april och då berättar Eva Greus Samordnare för cancer-rehabilitering om vad som händer inom detta område.

Datum meddelas senare
Arrangör: Bröstcancerföreningen Skellefteå